Riktlinjer för packning av ett kontor

Packning är en viktig aspekt i en flytt. Kanske ännu viktigare när ett helt kontor ska flyttas. Om din utrustning och dina möbler inte är förpackade på rätt sätt, kommer din verksamhet att drabbas. Detta är anledningen till att det är bäst att anlita en flyttfirma vid flytt av ditt kontor. De kan se till att allt, inklusive packningen utförs professionellt så att verksamheten snabbt kan komma på fötter igen efter flytten.

När du hyr din flyttfirma kommer de att sammanställa en fullständig inventering av alla dina kontorstillhörigheter och ge råd om hur du packar varje objekt på rätt sätt. De kommer också att ge dig kartonger och backar. Du måste märka dem och börja packa alla mappar, dokument och andra objekt som inte kommer att behövas under den kommande veckan.

Men lämna all stor och besvärlig packning till din flyttfirma, eftersom de är experter. Lämna demontering av stora möbler, lyft av tunga föremål, hantering och urkoppling av specialiserad utrustning till dem för att undvika skador.

Dokumentskåp, skrivbordslådor, bokhyllor och förvaring skall tömmas fullständigt innan din hyrda flyttfirma anländer.

Ta ut eventuella bläck/vätskor ur din skrivare, fax och kopiatorer eftersom dessa ibland kan läcka under transporten.

Slutligen, glöm inte att påminna din personal om att stänga av sina datorer ordentligt på sin sista dag på kontoret. Om du gör allt detta kommer jobbet med flytten att gå så mycket snabbare.

Du hittar mer och bra information om detta om du surfar in på www.företagsflytt.com och http://www.företagsflytt.com/projektledning-foretagsflytt/

No related posts.